+ Yang Lihat,Yang sebenar +


seperti rasa ku seperti dulu... perasan yang berjalan kosong..yang berjalan itu tanpa teman.. yang sudah ku duduk dan berehat.. yang lega itu sebentar.. yang serabut seperti melanda... kisah itu yang silam.. kisah yang ulang aku tidak pandang..aku tidak mahu.. ianya penuh kini separuh.. harapan itu cerah yang cuba di genggam.. biar semua riuh kala aku diam.. aku lihat..aku tahu..soalan dituju jawab tulus.. tiada jawaban itu ...jawaban itu bukan pada ku.. yang gusar ku tidak mahu.. jawaban yang tulus itu ku tunggu..pergi jauh... ku lihat pantai dan angan-angan.. ku lihat langit dan pelangi sekian hujan.. yang tumbuh itu yang baru..dahan itu kuat atau rapuh..kalau rapuh ku tidak mahu..kerna jatuhnya menghimpap aku sakit..ku mahu bumbung yang dapat berteduh..dari panas,sejuk dan hujan lebat..bukan itu..

Comments

Popular Posts