+ Hati & Jiwa +

Malam ni..aku berfikir sejenak.. aku x tahu..kenapa dgn aku..aku rasa kosong..seperti aku masuk di suatu tempat yg dalam di mana aku jatuh ke dalam kegelapan kebawah tanpa penghujung..yang dapat aku lihat hanya lah gelap.. aku rasa kosong,seperti tiada apa,seperti diam,seperti kaku... aku x tahu ke arah mana jalan ku,walau kadang kala aku sngat yakin dgn jalan yg aku lalui ini..aku yg mengikut gerak hati yang kadang kala tidak pernah puas... dan aku tidak tahu utk memuaskan hati aku.. ia yang tidak ada dasar,didalam nye gelap dan hitam..kenapa? aku sendiri tidak faham..apa perlu aku buat supaya hati aku ini puas...apa yg menyebabkan hati aku jd kosong? kadang kala hati berckp lebih dari minda..tanpa berfikir aku hilang arah dan pegangan aku..aku mula bertindak kasar tanpa aku berfikir... apa sebenarnya yang aku tidak puas hati? aku tidak tahu,perlu ke aku katakan,atau aku sendiri yang terlebih... aku hanya takut ianya jadi lebih buruk.. ntah la,patut dibiarkan rasanya,mungkin aku tidak puas hati sendiri kerana ya lah..sebab2 tertentu itu,aku yang tidak boleh.. kadang kala aku lelah.. siapa yang dibelakang aku utk aku lega..kadang kala aku sendiri tidak tahu..x tentu pasal amarah dtg..dan syaitan menguasai minda aku...aku tahu yang sebenar,cuma kadang kala lebih ragu ragu kerana parut tidak sekali sembuh... kesan nya seumur hidup,yang mengajar aku jd begini..aku mahu tolak jauh2 apa yang aku rasa malam ini... dan aku tahu,dan aku akui aku tidak sempurna seperti yang semua harapkan..aku manusia,dimana aku ada kelemahan.. sanggup mereka terima kelemahan bersama kebaikan atau tidak... aku cuba...percayalah aku cuba... kadang kala rasa mau berserah dan mengalah.. tapi aku sedar,ini hidup...kita sentiasa berlawan... sampai bila? sampai satu hari nyawa tiada lagi dlm jasad ini... tidak perlu kita berlawan,tidak perlu kita tunjuk apa2..saat nyawa kita tiada..cuma jasad dan roh kita diseksa.. liang lahad itu maksudku... aku,manusia,kadang kala aku penat berlawan utk sesuatu hak aku,kadang kala aku mahu mereka faham sendiri... aku mahu mereka beri aku masa berehat dan bersandar dari dunia yang kacau bilau ini... sehingga kadang kala aku tidak mahu berfikir langsung tentangnya... aku mahu pegangan itu erat dan teguh..walau kadang kala aku rapuh dan tidak utuh... ada masa aku berdiri tegak,gagah dan kuat... ada masa aku menyorok,menjauh,merajuk,letih dan sedih... aku bukan malaikat,aku MANUSIA biasa...

Comments

Popular Posts