+ Teman +

Kadang kala aku tertanya,siapa rakan-rakan aku,siapa sahabat aku,yang boleh selalu menemani saat aku perlukan,yang sentiasa menyokong saat aku lemah dan jatuh,yang aku tahu,aku hanya punya seorang kawan yang sentiasa ada waktu aku memerlukan dia ketika ini.. yang lain,seperti bukan rakan,bukan sahabat,apatah lagi teman,ya aku tahu aku lain dari yang lain,aku tak mudah mengikut,aku punya pendirian aku yang sendiri,jadi bagi mereka-mereka mungkin aku tidak seronok dan membusankan,tapi aku tahu apa yang aku buat dan aku berpegang teguh dengan pendirian aku sendiri... Hanya seorang teman,rakan,sahabat yang aku percaya sekarang,yang selalu ada utk aku,yang pandai memberi tunjuk ajr dan nasihat utk aku agar aku tidak sesat utk memilih jalan..yang sentiasa menyokong aku,percaya dgn aku,percaya aku boleh,jika aku jatuh,dia yang membangunkan aku...tidak seperti mereka yang didepan senyum,belakang yang terdiam cemburu... ya siapa tahu... bukan aku tidak nampak,aku nampak,dan aku melihat..aku tahu...susah utk jmpa rakan yang gembira menyokong dgn apa yang kita ada,biasanya mereka cemburu dan busuk hati... cuba menjatuhkan dgn cara yang diam,tanpa kita perasan... aku hanya percaya seorang sahaja rakan yang bila aku senang dia ada,bila aku susah dia teman dan menolong,aku hanya ada seorang teman yang bernama yoe..atau nama penuh tazmirul..biasa aku dgn panggilan yoe pada dia..dia,aku percaya,dia sentiasa menyokong saat harapan aku hilang,dia yang beri aku semangat saat aku jatuh...dia kwn yang setia..bukan mcm mereka2 yang lain... aku benci fakta itu..aku tidak suka org hipokrit... dan aku pandang hina dan jijik mereka...cemburu dgn apa yang aku punya,cemburu dgn apa yang aku ada dan sayang... kadang-kala rakan2 kita adalah musuh paling ketat... aku faham...tapi aku sedih dgn kenyataan itu..Yoe,thnx a lot bukakan mata aku utk melihat dunia yang penuh kotor dan keji,tapi kau juga yang ajr aku utk melihat disebaliknya iaitu yang suci dan indah... dunia juga punya permainan,disebabkan itu aku punya permainan aku yang sendiri... tak lupa juga pada sham... cuma masa ni,sham jauh dr aku,tp aku tahu sham,kau selalu ada.. aku x harapkan lebih dari rakan-rakan yang lain,aku boleh berdiri sendiri...aku tidak perlukan mereka..kerana mereka juga tidak memerlukan aku..biar aku seorang asal aku bahagia...

Comments

Popular Posts