+ Cerita & Janji +

Aku rasa hidup aku berjalan perlahan..setiap langkah aku seperti gerak perlahan dan dapat aku lihat setiap ketelitiannya..cerita dari setiap langkah adalah banyak dan sangat rumit..dan aku kehilangan terlalu banyak dari mengejar..dan aku sentiasa memberi harapan pada diri yang kehilangan itu akan mendatangkan lebih yang baik di masa depan..macam mana semua yang aku kejar itu aku nampak harapan yang begitu tinggi..tapi seperti semua nya kini kabur,pudar,dan hilang..sering dengar dari bibir..semua tak tentu lagi...jodoh ditangan tuhan..aku terlalu yakin dari dulu dengan semua kata-kata ini sehingga sekarang aku tak mampu untuk berdiri teguh dengan harapan..kerana harapan kadang kala palsu..palsu..banyak janji yang dilafaz dari bibir..tapi tak tertunai..harapan agar gembira sebenarnya bukan dari maksud hati tapi bibir berkata..hati bilang yang lain..apa gunanya aku mengejar dan percaya sesuatu bukan dari hati disebalik bibir..kini terbukti tidak ada.. semua masa hanya jadi pengalaman..bukan jadi bahagia..aku puas dengan segala..aku puas..bukan lega..tapi serik..jauh aku pergi..kaki penat berlari..tenaga jadi lesu..tiada yang berbaloi..

Comments

Popular Posts