+ JOB +


Selamat malam kawan2, La ni nk cerita tentang perubahan hidup. Dulu belajar smpai degree graphic design lagi,dok harap keje gaji besar2,last2 la ni aku keje jd cook tukang masak kat Lim Kok Wing, Nama shop dy Wings Coffee.

Bukan nk ckp apa, keje letih gila, customer macam semut, masak panas lagi, org dok kat office aku duduk dpan frying pan tu. Huuhhh letih, tp xpe la asal ada gaji aku da ok la, mungkin xde rezeki lagi la ni, tuhan nk dok uji aku blaja susah2 dulu. Insyaallah nnt ada rezeki dy bagi kita x tahu.

Tapi, ye.. tapi sebenarnya jelous gak tgk member2 keje sdap2 gaji bsar2 kan, sume 2k above, keje dalam office aircond lagi, x sbr rasa nk dpt keje yg macam tu, rezeki tu ada utk masing2 cuma tulah, lambat atau cepat je kita x tahu. Sabar lah dulu banyak2. Ada rezeki insyaallah.

Target gaji bulan ni aku just nk beli gitar je nk main, yelah, time2 sunyi gitar tu la yang dok teman aku dgr melodi dr string dy sgt best. Huhu, apa pun syukur lah skarang da keje walaupun keje biasa2 je. First day mmg Flat terok,da 2 minggu keje tu baru rasa bdn da biasa n rasa ok la. Anyway Wings Coffee! All the best ntok kerjaya aku tahun ni. Mintak dimurah kan rezeki lagi. Aminnnn goodnite all.. :)

Comments

Popular Posts